خانه / روانشناسی و علوم تربیتی / مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم تحقیق)
به علت تغییر حداقل مبلغ قابل پرداخت ، بانک ملی از تاریخ  1395/08/25 اجازه پرداخت اینترنتی زیر مبلغ 5000 تومان را به دارندگان کارت بانک ملی در اینترنت نمی دهد  اگر محصولی را بخواهد خرید کند که مبلغ آن کمتر از 5000 تومان است پرداخت توسط بانک ملی انجام نمی شود.  باید از سایر کارت های بانکی استفاده کنید.

مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم تحقیق)

دانلود رایگان مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم تحقیق، مقاله ، تحقیق 

این محصول با ارزش “ مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم تحقیق) “را از ایران فایل دانلود نمایید.

مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم تحقیق)

مبانی-نظری-الگوهای-تدریس-(فصل-دوم-تحقیق)

توضیحات:
مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم پایان نامه)، در قالب فایل word و در حجم ۲۷ صفحه، بصورت کاملا ویرایش شده و همراه با ارجاعات درون متنی و فهرست کامل منابع انگلیسی و فارسی مورد استفاده.

بخشی از متن:
الگوهای تدریس ابزار مهمی برای گشودن راه سازماندهی آموزش و پرورش، برای بهره گیری از انواع هوش و افزایش یادگیری است. بنابراین بسیاری از تفاوت هایی که در اغلب آموزش های سنتی بازدارنده یادگیری هستند، مانند تفاوت های جنسی، نژادی، فرهنگی و زمینه های اقتصادی- اجتماعی، در مقابل قدرت آموزش و پرورش با الگوهای تدریس که ابزار آموزش به خویشتن را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد، ناچیز است (بهرنگی؛ آقایاری، ۱۳۸۳).
هنر معلم در انتخاب الگوها و روش های تدریس نمایان می شود. شاید بتوان گفت به تعداد معلمان روش تدریس وجود دارد؛ چرا که روش های تدریس بیشتر شخصی هستند. هر معلمی به تجربه و گذشت زمان شناخت نسبتاً کاملی از خود و ضعف ها و قوت هایش به دست می آورد و با تکیه بر خلاقیت، ابتکار و نوآوری شخصی خود روش تدریس مناسبرا انتخاب می کند. اما الگوهای عامتری هم برای روش تدریس وجود دارند و در حقیقت چارچوب هایی هستند که روش های تدریس درون آن ها جای دارند (آزمون، حسنلو، ۱۳۹۱).
برخی از منابع مورد استفاده:
– صفوی،امان الله، ۱۳۷۵، کلیات روش ها وفنون تدریس، چاپ ششم، تهران: انتشارات معاصر.
– شعبانی، زهرا، ۱۳۸۳، بررسی تطبیقی برنامه تربیت معلم ایران و چند کشور جهان، فصلنامه تعلیم و تربیت، سال بیستم، شماره ۳، پیاپی ۷۹ پاییز، صص ۱۵۹-۱۲۱٫
– شعبانی، حسن، ۱۳۸۳، مهارت های آموزشی و پرورشی: روش ها و فنون تدریس، چاپ هجدهم، تهران: انتشارات سمت.
– شعبانی،حسن، ۱۳۸۶، روش تدریس پیشرفته، چاپ دوم، تهران: انتشارات سمت.
– خورشیدی،عباس؛ غندالی،شهاب الدین؛ فرجی،محمد، ۱۳۸۰، راهنمای عملی روش های نوین تدریس، چاپ اول، تهران: انتشارات پسین.
– کاظمی، یحیی، ۱۳۷۴، کلیات روش ها و فنون تدریس،چاپ اول، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
– رئوفی،محمدحسین، ۱۳۸۰، مدیریت کلاس درسی،چاپ چهارم، تهران: انتشارات آستان قدس رضوی.
– دیویس،ایورکی، ۱۳۷۷، مدیریت یادگیری،چاپ دوم، تهران: انتشارات ساسان.



 Grant, Carl A. & Maureen Gillette(2006) A Candid Talk to Teacher Educators about Effectively Preparing Teachers Who Can Teach Everyone’s Children, Journal of Teacher Education , Vol. 57, No. 3

 Avalos, Beatrice. (2005). Learning  to  teach  in  the  knowledge  society: The  cace  of  chile,  in  juan  manuel  moreno, Learning  to  teach  in  the  knowledge  society, final  report  World  Bank.

Pregnet, R. (2000). Teaching Methods and group work. Charting your course: how to prepare to teach more effectively. Atwood Publishing, Madison, Wisconsin, pp 74-98.
 Gordon, Mordechai. (2008). Between Constructivism and Connectedness, Journal of Teacher Education,Vol 59, No 4, PP 322-331.

فهرست مطالب:
۲-۶ – تدریس
۲-۶-۱- رویکرد جدید در تدریس
۲-۶-۲- ارتباط تدریس با سایر علوم
۲-۷- الگوهای تدریس
۲-۷-۱- الگوی تدریس چیست؟
۲-۷-۲- طبقه بندی الگوهای تدریس
۲-۷-۳- اصطلاحات مرتبط با الگوهای تدریس
۲-۸- روش های تدریس
۲-۸-۱- ویژگی  های یک روش تدریس خوب
۲-۸-۲- طبقه بندی روش های تدریس
۲-۸-۳- تاریخچه روش های تدریس در آموزش جهان
۲-۹- رویکردهای تدریس
۲-۹-۱- رویکرد سنتی و فعال  به تدریس
۲-۱۰- راهبردهای تدریس از دیدگاه مکاتب مختلف روان شناسی
۲-۱۰-۱- رویکردشناختی
۲-۱۰-۲- رویکرد رفتاری
۲-۱۰-۳- رویکرد انسان گرایی
۲-۱۱- برخی از الگوها و روش¬های تدریس
۲-۱۱-۱- الگوی عمومی تدریس
۲-۱۱-۲- الگوی تدریس سنتی
۲-۱۱-۳- الگوی تحقیق در عمل یا الگوی طراحی مشارکتی
۲-۱۱-۴- الگوی محیط های یادگیری عمدی با حمایت کامپیوتر
۲-۱۱-۵ – الگوی یادگیری اکتشافی
۲-۱۱-۶- الگوی یادگیری مبتنی بر مسئله
۲-۱۱-۷- الگوی روش پروژه ای
۲-۱۱-۸- الگوی تدریس مشارکتی
۲-۱۱-۹- الگوی شروع کاوشگری
۲-۱۱-۱۰- آموزش تفکر استقرایی
۲-۱۱-۱۱- الگوی دریافت مفاهیم
۲-۱۱-۱۲- الگوی نگاره – کلمه استنتاج
۲-۱۱-۱۳- الگوی حل مسأله
۲-۱۱-۱۴- الگوی آزمایشی (آزمایشگاهی)
۲-۱۱-۱۵- الگوی بحث گروهی
۲-۱۱-۱۶- مراحل تدریس روش بحث گروهی
۲-۱۱-۱۷- الگوی ایفای نقش
۲-۱۱-۱۸- الگوی بارش مغزی  ( ذهن انگیزی)
۲-۱۱-۱۹- مراحل تدریس روش بارش مغزی
۲-۱۱-۲۰-الگوی پیش سازمان دهنده
۲-۱۱-۲۱- روش پرسش و پاسخ
۲-۱۱-۲۲- روش تقسیم موضوع به بخش های مختلف (همیاری)
۲-۱۱-۲۳- مراحل تدریس به روش تقسیم موضوع
۲-۱۲- صلاحیت های تدریس
۲-۱۳- صلاحیت های حرفه ای برنامه تربیت معلم
فهرست منابع

دانلود فایل

این محصول ارزشمند “مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم تحقیق)  “توسط پورتال  ایران فایل  جمع آوری و برای فروش قرار داده شده است.

نظرات خود را در قسمت درج نظر ثبت کنید

منبع: ایران فایل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *