خانه / روانشناسی و علوم تربیتی / مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم تحقیق)

مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم تحقیق)

دانلود رایگان مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم تحقیق، مقاله ، تحقیق 

این محصول با ارزش “ مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم تحقیق) “را از ایران فایل دانلود نمایید.

مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم تحقیق)

مبانی-نظری-الگوهای-تدریس-(فصل-دوم-تحقیق)

توضیحات:
مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم پایان نامه)، در قالب فایل word و در حجم ۲۷ صفحه، بصورت کاملا ویرایش شده و همراه با ارجاعات درون متنی و فهرست کامل منابع انگلیسی و فارسی مورد استفاده.

بخشی از متن:
الگوهای تدریس ابزار مهمی برای گشودن راه سازماندهی آموزش و پرورش، برای بهره گیری از انواع هوش و افزایش یادگیری است. بنابراین بسیاری از تفاوت هایی که در اغلب آموزش های سنتی بازدارنده یادگیری هستند، مانند تفاوت های جنسی، نژادی، فرهنگی و زمینه های اقتصادی- اجتماعی، در مقابل قدرت آموزش و پرورش با الگوهای تدریس که ابزار آموزش به خویشتن را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد، ناچیز است (بهرنگی؛ آقایاری، ۱۳۸۳).
هنر معلم در انتخاب الگوها و روش های تدریس نمایان می شود. شاید بتوان گفت به تعداد معلمان روش تدریس وجود دارد؛ چرا که روش های تدریس بیشتر شخصی هستند. هر معلمی به تجربه و گذشت زمان شناخت نسبتاً کاملی از خود و ضعف ها و قوت هایش به دست می آورد و با تکیه بر خلاقیت، ابتکار و نوآوری شخصی خود روش تدریس مناسبرا انتخاب می کند. اما الگوهای عامتری هم برای روش تدریس وجود دارند و در حقیقت چارچوب هایی هستند که روش های تدریس درون آن ها جای دارند (آزمون، حسنلو، ۱۳۹۱).
برخی از منابع مورد استفاده:
– صفوی،امان الله، ۱۳۷۵، کلیات روش ها وفنون تدریس، چاپ ششم، تهران: انتشارات معاصر.
– شعبانی، زهرا، ۱۳۸۳، بررسی تطبیقی برنامه تربیت معلم ایران و چند کشور جهان، فصلنامه تعلیم و تربیت، سال بیستم، شماره ۳، پیاپی ۷۹ پاییز، صص ۱۵۹-۱۲۱٫
– شعبانی، حسن، ۱۳۸۳، مهارت های آموزشی و پرورشی: روش ها و فنون تدریس، چاپ هجدهم، تهران: انتشارات سمت.
– شعبانی،حسن، ۱۳۸۶، روش تدریس پیشرفته، چاپ دوم، تهران: انتشارات سمت.
– خورشیدی،عباس؛ غندالی،شهاب الدین؛ فرجی،محمد، ۱۳۸۰، راهنمای عملی روش های نوین تدریس، چاپ اول، تهران: انتشارات پسین.
– کاظمی، یحیی، ۱۳۷۴، کلیات روش ها و فنون تدریس،چاپ اول، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
– رئوفی،محمدحسین، ۱۳۸۰، مدیریت کلاس درسی،چاپ چهارم، تهران: انتشارات آستان قدس رضوی.
– دیویس،ایورکی، ۱۳۷۷، مدیریت یادگیری،چاپ دوم، تهران: انتشارات ساسان.



 Grant, Carl A. & Maureen Gillette(2006) A Candid Talk to Teacher Educators about Effectively Preparing Teachers Who Can Teach Everyone’s Children, Journal of Teacher Education , Vol. 57, No. 3

 Avalos, Beatrice. (2005). Learning  to  teach  in  the  knowledge  society: The  cace  of  chile,  in  juan  manuel  moreno, Learning  to  teach  in  the  knowledge  society, final  report  World  Bank.

Pregnet, R. (2000). Teaching Methods and group work. Charting your course: how to prepare to teach more effectively. Atwood Publishing, Madison, Wisconsin, pp 74-98.
 Gordon, Mordechai. (2008). Between Constructivism and Connectedness, Journal of Teacher Education,Vol 59, No 4, PP 322-331.

فهرست مطالب:
۲-۶ – تدریس
۲-۶-۱- رویکرد جدید در تدریس
۲-۶-۲- ارتباط تدریس با سایر علوم
۲-۷- الگوهای تدریس
۲-۷-۱- الگوی تدریس چیست؟
۲-۷-۲- طبقه بندی الگوهای تدریس
۲-۷-۳- اصطلاحات مرتبط با الگوهای تدریس
۲-۸- روش های تدریس
۲-۸-۱- ویژگی  های یک روش تدریس خوب
۲-۸-۲- طبقه بندی روش های تدریس
۲-۸-۳- تاریخچه روش های تدریس در آموزش جهان
۲-۹- رویکردهای تدریس
۲-۹-۱- رویکرد سنتی و فعال  به تدریس
۲-۱۰- راهبردهای تدریس از دیدگاه مکاتب مختلف روان شناسی
۲-۱۰-۱- رویکردشناختی
۲-۱۰-۲- رویکرد رفتاری
۲-۱۰-۳- رویکرد انسان گرایی
۲-۱۱- برخی از الگوها و روش¬های تدریس
۲-۱۱-۱- الگوی عمومی تدریس
۲-۱۱-۲- الگوی تدریس سنتی
۲-۱۱-۳- الگوی تحقیق در عمل یا الگوی طراحی مشارکتی
۲-۱۱-۴- الگوی محیط های یادگیری عمدی با حمایت کامپیوتر
۲-۱۱-۵ – الگوی یادگیری اکتشافی
۲-۱۱-۶- الگوی یادگیری مبتنی بر مسئله
۲-۱۱-۷- الگوی روش پروژه ای
۲-۱۱-۸- الگوی تدریس مشارکتی
۲-۱۱-۹- الگوی شروع کاوشگری
۲-۱۱-۱۰- آموزش تفکر استقرایی
۲-۱۱-۱۱- الگوی دریافت مفاهیم
۲-۱۱-۱۲- الگوی نگاره – کلمه استنتاج
۲-۱۱-۱۳- الگوی حل مسأله
۲-۱۱-۱۴- الگوی آزمایشی (آزمایشگاهی)
۲-۱۱-۱۵- الگوی بحث گروهی
۲-۱۱-۱۶- مراحل تدریس روش بحث گروهی
۲-۱۱-۱۷- الگوی ایفای نقش
۲-۱۱-۱۸- الگوی بارش مغزی  ( ذهن انگیزی)
۲-۱۱-۱۹- مراحل تدریس روش بارش مغزی
۲-۱۱-۲۰-الگوی پیش سازمان دهنده
۲-۱۱-۲۱- روش پرسش و پاسخ
۲-۱۱-۲۲- روش تقسیم موضوع به بخش های مختلف (همیاری)
۲-۱۱-۲۳- مراحل تدریس به روش تقسیم موضوع
۲-۱۲- صلاحیت های تدریس
۲-۱۳- صلاحیت های حرفه ای برنامه تربیت معلم
فهرست منابع

دانلود فایل

این محصول ارزشمند “مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم تحقیق)  “توسط پورتال  ایران فایل  جمع آوری و برای فروش قرار داده شده است.

نظرات خود را در قسمت درج نظر ثبت کنید

منبع: ایران فایل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *